Pædagogiske principper og værdier

Hellerup Vuggestues pædagogiske principper og værdier

• Tryghed
  • Omsorg
  • Rummelighed
  • Faglighed

Alle fire værdier er grundlæggende i vores daglige pædagogiske arbejde. Værdierne har stor betydning for måden vi arbejder pædagogisk på , men ligeledes i måden vi møder både hinanden som kolleger og forældre på.

Hellerup vuggestues pædagogiske principper:

• Vi har et ønske om at give alle børn mulighed for at udvikle sig, med alle de muligheder, som hvert enkelt barn har
  • Vi anser børnene for at være selvstændige individer, og møder dem med en anerkendende tilgang, da dette kan styrke deres tro på sig selv.
  • Vi udfordrer dagligt barnet i hverdagen, dette gør vi med udgangspunkt i det enkelte barn, dets alder samt udviklingstrin.
  • Vi forsøger at give børnene de bedste udviklingsmuligheder ved at møde alle børn i øjenhøjde samt ved at give plads til det enkelte barn.
  • Vi er troværdige og tydelige voksne, vi gør brug af os selv som rollemodeller, og derigennem inspirerer vi børnene.
  • Vi arbejder i perioder med ”Fri for Mobberi” her hjælper vi børnene med at danne relationer indbyrdes. Vi viser dem, hvordan man er en god ven, hvordan man er hjælpsom, omsorgsfuld samt hvordan man respekter hinanden. Ligeledes lærer vi dem at invitere hinanden til leg samt sige fra hvis der er noget de ikke bryder sig om.

Vedhæftet er vores pædagogiske læreplan.

Pædagogisk læreplan

Shape Created with Sketch.